banner multidioma

banner multidioma

iati

iati
Haz Click en este banner para contratar tu seguro y conseguir el descuento

jueves, 28 de abril de 2016

Voluntariado 2016 de Eco trekking "Da Ja" (programa P4) de Laia Cunill

En català:

Us volia agraïr la vostra tasca i comentar-vos que la meva experiència ha estat fantàstica. Us explico els detalls i com va anar:

Quan vaig arribar allà vaig trucar, perquè no havia rebut resposta al correu, ja saps com s'ho prenen els tailandesos, no obstant em van venir a buscar a l'hostal i em varen dur a la seva agència per poder parlar del que m'interessava fer, els vaig informar que bàsicament tenia ganes d'aprendre de la gent local, i conèixer la seva cultura. En un principi el pla era estar els 2 primers dies amb una família que també tenen una agència que es diuen Tiger Tour en una granja, i els següents moure'm per algun poblat de la zona. Finalment em vaig passar tota la setmana amb ells, ja que estava molt còmode amb ells. Va ser una experiència molt bonica. Estava en una granja al cim d'un turó, al costat dels camps d'arrossos, un lloc idílic. La granja no disposava de gaire corrent elèctrica, i d'aigua corrent com a tal, però tot molt net i molt ben cuidat. El primer dia vaig agafar la barca del riu Kok fins al campament dels elefants, com que jo no hi estic gaire d'acord amb aquesta activitat turística, el pare de la família em va dur a la granja. A la tarda em varen dur a caçar, al principi em pensava que era una broma, però després veus que allà és molt comú. Per sort meva no vàrem trobar res. La resta dels dies, vaig ajudar a reconstruir cases de bambú, vaig aprendre a tallar-lo i les diferents utilitats que té, també vaig ajudar a construir una presa pel riu. Vaig aprendre el procés de l'arrós, a buscar plantes comestibles. A les tardes anàvem a visitar algun poble dels voltants, vàrem anar al riu a banyar-nos. I també em vàren dur amb una dona que em va ensenyar el procés artesanal de teixir, i entre les dues, més ella que jo, vàrem fer una bossa perquè tingués un record.

Va ser una experiència formidable i la família em va tractar com la seva filla, es preocupaven per mi, perquè em posés crema solar, vigilés amb els mosquits, em vàren dur dolços tradicionals perquè els provés, vaja que super macos.

Moltes gràcies per tota la vostra ajuda,

Una abraçada!


En castellano:

Os quería agradecer vuestro trabajo y comentaros que mi experiencia ha sido fantástica. Os cuento los detalles y cómo fue:

Cuando llegué allí llamé, porque no había recibido respuesta al correo, ya sabes cómo lo toman los tailandeses, y me vinieron a buscar al hostal y me llevaron a su agencia para poder hablar de lo que me interesaba hacer. Les informé de que básicamente tenía ganas de aprender de la gente local, y conocer su cultura. En un principio el plan era estar los 2 primeros días con una familia que también tienen una agencia que se llama Tiger Tour en una granja, y los siguientes moverme por algún poblado de la zona. Finalmente me pasé toda la semana con ellos, ya que estaba muy cómoda con ellos. Fue una experiencia muy bonita. Estaba en una granja en la cima de una colina, junto a los campos de arroces, un lugar idílico. La granja no disponía de mucha corriente eléctrica, y de agua corriente como tal, pero todo muy limpio y muy bien cuidado. El primer día cogí la barca del río Kok hasta el campamento de los elefantes, como yo no estoy muy de acuerdo con esta actividad turística, el padre de la familia me llevó a la granja. Por la tarde me llevaron a cazar, al principio pensaba que era una broma, pero luego ves que allí es muy común. Por suerte para mí no encontramos nada. El resto de los días, fui a ayudar a reconstruir casas de bambú, aprendí a cortarlo y las diferentes utilidades que tiene, también ayudé a construir una presa en el río. Aprendí el proceso del arroz, a buscar plantas comestibles. Por las tardes íbamos a visitar algún pueblo de los alrededores, fuimos al río a bañarnos. Y también me llevaron con una mujer que me enseñó el proceso artesanal de tejer, y entre las dos, más ella que yo, hicimos una bolsa para que tuviera un recuerdo.
Fue una experiencia formidable y la familia me trató como su hija, se preocupaban por mí, que me pusiera crema solar, vigilara con los mosquitos, me dieron dulces tradicionales para que los probara, vaya que super guapos.

Muchas gracias por toda vuestra ayuda,


Un abrazo!








No hay comentarios:

Publicar un comentario